Slider
Slider

חיתוך גוף והעמדת אנשים בעיצוב אלבומים דיגיטליים

כאשר מעצבים מודעות פרסום, אלבומים דיגיטליים, הזמנות לאירועים, פוסטרים או כל דבר המכיל תמונות של אנשים, חשוב לדעת כיצד להעמיד אותם על משטח העבודה ובאילו איזורים יש לחתוך את גופם במידה וצריך. הרבה פעמים במהלך העבודה נצטרך לשלב תמונות של אנשים, דוגמניות, דוגמנים, ילדים או דמויות מצויירות מתוך סרטים אותם נצטרך לצרוב ולשלב בעיצוב שלנו, במידות איתם אנו עובדים. הרבה פעמים תוך כדי העבודה נזיז את הדמויות לאיזורים שונים על הקנבס,נקטין ונגדיל עד אשר נמצא את האיזור והגודל המתאים.

לגודל הדמות והאופן בו נמקם / נעמיד / נחתוך אותה על משטח העבודה יש השפעה אדירה על מראה היצירה. העמדה לא טובה של אנשים יכולה להפוך אותם מ-רזים ל-שמנים, מ-“ארוכים” ל-“קצרים” מ-מושכים ל- “מנופחים” ובאופן כללי “לחנוק את הדמות” ולשדר מסר מעט מגושם.



סיפור שהיה – לפני 10 שנים בערך עבדתי בחברה שבנתה אתרים לחברות האופנה המובילת בארץ טאג-וומן, קרייזי ליין, תמנון, פוקס, דלתא, גולף קו, מתאים לי ועוד… במסגרת התפקיד היה עליי לעצב ולבנות אתרים לאותן חברות, אך גם לטפל בתמונות, לתקן, לצרוב ולהעלות לכל מני גלריות ומקומות.

עכשיו רק שתבינו על מה אני מדבר, מדובר על עשרות ומאות של תמונות, דוגמנים, דוגמניות, ביחד ולחוד, פרטי לבוש, מק”טים, טקסטים, תקליטורים, דוגמאות, ריטושים, טלפונים, לקוחות.

באחד הפעמים כשטיפלתי בכל זה ועשיתי את מה צריך לעשות, התקשר אחד הלקוחות למעסיק שלי והתחיל לצעוק. אני לא זוכר את שמו אני רק זוכר שהוא אמר משהו על כך שחתכתי דוגמניות לא טוב. בהתחלה חשבתי שהוא מתכוון לצריבה עצמה ולרמת הביצוע שלה, אבל אחרי הסבר קצר הבנתי שהוא מתכוון למשהו שונה לגמרי.



חיתוך גוף והעמדת אנשים בעיצוב מודעות ואלבומים דיגיטליים – עקרונות וכללים

מסתבר, (ואת זה לא ידעתי לפני 10 שנים) שבצילומי אופנה, הדוגמנים / דוגמניות (שהם האובייקט), חייבים תמיד להיראות גבוהים, ארוכים ומאורכים כמו שהם. לכן, במידה ונעשה שימוש בתמונות של אנשים בעיצוב, ניהיה חייבים תמיד לשמור על המראה הארוך שלהם ולא לקצר.

כאשר נכניס את כל גוף הדוגמנית אל תוך עין המצלמה / משטח העבודה, סביר להניח שלא ניתקל בשום בעיה. לעומת זאת כאשר נחליט להתקרב ולהתמקד על איזורים שונים בגוף כמו חלק גוף עליון / חלק גוף תחתון /  צוואר וראש / ידיים / אצבעות, נצטרך לתפוס ולצלם את האיזור במצב “ארוך” – לא לקצר אותו – לא להפוך אותו ל-גוץ’ בטעות.

שימו לב לתמונה הבאה ואז המשיכו לקרוא את ההסבר לפי המספרים.

עיצוב אלבומים דיגיטליים

  • תמונה 01

    כאמור, כשאנו מצלמים או מכניסים לעיצוב את כל הגוף של הדוגמנית, לא ניתקל בשום בעיית “אורך” ולכן הדוגמה הזאת תקינה לחלוטין לשימוש.

  • תמונה 02
    במידה והחלטנו “לתקרב” מעט לדוגמנית או לחילופין להגדיל מעט את הדמות בעיצוב, נוכל לעצור בתחנת ביניים כאשר כפות הרגליים מחוץ לפריים ממש מעל הקרסול. הדוגמנית אומנם מעט חתוכה, אך עדיין שומרת על מראה ארוך גם ללא הנעליים שלה. לכן אפשרות זאת תקינה.
  • תמונה 03
    במידה והחלטנו להתמקד בחלק גוף תחתון, נשמור על המראה הארוך ע”י כך שנכניס לעדשת המצלמה / משטח העבודה מעט מהאגן של הדוגמנית. נקודת העצירה תיהיה ממש מעל האגן, מעל הפופיק בדרך לחזה. תקין.
  • תמונה 04
    במידה והחלטנו להתמקד בחלק גוף עליון, אפשרות ראשונה תיהיה לחתוך את רגליי הדוגמנית בחצי הדרך של השוק. תקין.
  • תמונה 05
    אפשרות נוספת תיהיה שוב פעם באיזור האגן, אבל הפעם בחלק העליון שלו בדיוק בקו הפופיק. תקין.
  • תמונה 06
    ראש וצוואר בתקריב. חיתוך הגוף עובר ממש מעל החזה. שמירה על מראה ארוך. תקין.
  • תמונה 07
    שימו לב, מצב לא תקין. חיתוך הדמות מתבצע נמוך מדיי לקו האגן ולכן יש תחושה מוזרה כאילו האגן נמשך מטה בצורה של בת ים / דג.
  • תמונה 08
    שוב פעם מצב לא תקין. הדוגמנית נראית שמנה ומנופחת. יש לתקן ע”י הזזת הדמות מטה.
  • תמונה 09
    שוב פעם מצב לא תקין. הדוגמנית נראית שמנה ונמוכה. יש לתקן ע”י הזזת הדמות מעלה.

גם במצבים אחרים בהם נקבל תמונות של דוגמנים שוכבים, יושבים או כל מני פוזות אחרות, הכלל הזה עדיין תופס וניהיה חייבים תמיד לשמור על המראה הארוך. מעכשיו בכל פעם שאתם עושים שימוש בתמונות של אנשים שימו לב היכן אתם חותכים אותם והאם קיבלתם את המראה הרצוי.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *