7 טיפים איך לעשות עיצוב אלגנטי יותר – טיפים למעצבים גראפיים

אלגנטיות זה מן דבר כזה שעובר בהרגשה יותר מאשר במילים. מילה נרדפת ל- “יפה”, מלא בחן, שאליו פשוט נמשכים. מצד אחד מורכב מאוד, בוגר ועם המון מחשבה ומצד שני מנימליסטי פשוט, זורם, מחליק בקלות. הקסם שבאלגנטיות. יצירות אומנות, מבנים אדריכליים, פרטי לבוש, אנשים, אתרי אינטרנט, מגזינים… זה לא ממש משנה המוצר, מי שניכר באלגנטיות ישדר את זה לעולם ואנחנו בתור צופים נימשך אליו מיד. זה לא עניין של טעם אישי, זה לא עניין של בחירה, זה עניין של אנרגיה בלתי מוסברת ומשיכה. על אלגנטיות אי אפשר לדלג, אם הוא שם הוא משפיע על כולם.

במשך שנים רבות ניסיתי ליצור עיצובים במראה אלגנטי, במיוחד בעיצוב אתרים, מודעות, באנרים וכל מני דברים שגרפיקאים שכירים עושים… במקרים מסויימים אפילו הייתי מצליח להשיג מראה “צנום וקל” של אלגנטיות, אך ברוב המקרים אפשר היה להגיד חד משמעית שהדרך לשם עוד תיהיה ארוכה.

למרות שאני ממש רוצה ומנסה לעצב בצורה הרבה יותר איכותית ומרשימה, אני פשוט לא מצליח להוציא את האלגנטיות שבי החוצה. שלא תבינו לא נכון… העיצוב עדיין נראה ממש סבבה, אבל עדיין המראה קצת “רגיל ומשעמם מדי”… איפה המשיכה הבלתי מוסברת?! איפה האנרגיה?? בואו נסכם – עיצוב במראה מצויין, אך עדיין לא אלגנטי בשום צורה.



אם כך המצב, מה אני יכול לעשות כדי ליצור מראה אלגנטי למוצר? איך אני יכול כבר להוציא את טיפת האלגנטיות שבי החוצה? האם יש כללים מסויימים שאם אדבוק בהם אוכל לקבל דבר הרבה יותר יפה, “מושך” ומתוחכם?

רק בשנה האחרונה הבנתי (אחרי יותר מ- 10 שנים של עבודה) שלמראה האלגנטי קשה להגיע בבת אחת וקשה עוד יותר ללמד אותו על רגל אחת. הנושא הזה כל כך מורכב וכל כך אישי שרק מי שמתמיד בעבודה סזיפית קשה ויומיומית יגלה אותה.

זה הכל עניין של למידה, שיפור והבשלה. למידה של הרבה נושאים שונים מסביב, שיפור מיומנויות וטכניקות עבודה ו-“הבשלה מחשבתית” לדעת מה עושים ומה עושים נכון ומה לא. מעצב, בעל מלאכה או אמן מנוסה בהחלט יכולים להיות מנטורים טובים ולעזור, אך התהליך ללא ספק דורש המון סלבנות, עבודה קשה וזמן בישול ארוך.

7 טיפים איך לעשות עיצוב אלגנטי יותר – טיפים למעצבים גראפיים

רק לאחרונה אני מתחיל לתפוס איך עושים את זה כמו שצריך ובינתיים עד שאגלה יותר את הדרך הבטוחה והמסתורית, אני מביא לכם 7 טיפים שלמדתי על בשרי על איך להגיע למראה האלגנטי המתחבא.הטיפים יכולים להתבטא בכל תחום בעיצוב, החל מעיצוב חזותי, אדריכלות, ציור, פיסול, בישול או כל משבאלכם. מיותר לציין שכל אלה אמורים תמיד לשרת את המסר עליו עובדים.

  • 1. שימוש בחומרים יקרים
  • 2. שימוש בצבעים בוגרים
  • 3. צורות גיאומטריות ואיור
  • 4. טיפוגרפיה יישור ועימוד
  • 5. מיומנויות עבודה
  • 6 עבודה על הפרטים הקטנים
  • 7. הגשה וניקיון


1. שימוש בחומרים יקרים
אני אתחיל מחומרים כי זה הבסיס להכול. כדי להעניק מראה אלגנטי למוצר, (ולא משנה מה המוצר) ניהיה חייבים להשתמש באופן מידי בחומרים יקרים מהרגיל, או לפחות לדעת באילו חומרים “פשוטים” להשתמש כדי לקבל מראה את המראה “היוקרתי”.

חומרים יקרים באופן ישיר קשורים לתקציב ותקציב בדר”כ אין, לכן במקרה כזה נצטרך להיות חסכוניים ויצירתיים כדי להעצים בזיוף את תחושת ה-“ביוקר”. דוגמה לחומרים יקרים: זהב, כסף, יהלומים, פנינים, אבנים יקרות, עור, פרווה, שנהב. (גם אם הם לא אמיתיים והם לא חייבים להיות)

לכן, אם נרצה לעצב בית, הזמנה לחתונה או עיצוב אריזה למוצר במראה אלגנט ומכובד, מבחינת “חומר” יהיה נכון להשתמש בחומרים מבריקים כמו חיפוי שיש ופורצלן, הדפסה על נייר פנינה/נייר זהב, או כל חומר מבריק המחקה את פעולת ה-“ביוקר”. אם נרצה להעצים עוד את התחושה, נוכל לשלב חומרים להעצמת התחושה כמו: ברזל ומתכת, אבן “יהלום קטנה” (מזוייפת כמובן) על כל הזמנה של חתונה או עיטור בזהב על כל אריזה.

אם בדוגמה אחרת נרצה לעצב אתרים, אפליקציות, תמונות ודברים אחרים במראה אלגנט הנשארים בסביבת הדיגיטל, נשתמש בתמונות וטקסטורות של חומרים יקרים.

2. שימוש בצבעים בוגרים
לגבי הצבעים עדיף יהיה להשתמש בצבעים בוגרים לעומת צבעים ילדותיים, צבעים טבעיים של חום, בז, קרם, צבעים קלאסים שחור, לבן, אפור, זהב, כסף וסקאלת צבעים עמוקה כמו כחול עמוק, סגול עמוק, ירוק בקבוק, אדום/בורדו יין. רצוי להימנע מצבעים ילדותיים, זוהרים, שמחים, קופצניים ועליזים מדיי.

קרא גם את: לאילו תחושות גורמים הצבעים




3. צורות גיאומטריות ואיורים
שימוש בצורות הנדסיות גיאומטריות הוא כלי טוב להשגת מראה אלגנטי. כשהקווים הם ישרים, חדים וברורים אז העוצמה שלו תיהיה חזקה ומרשימה יותר.

לגבי איור – אם החלטנו להשתמש באיורים או לאייר אובייקט בכוחות עצמינו, חשוב מאוד לאייר בצורה בוגרת ולהיצמד למראה הריאליסטי, האמיתי של האובייקט. להיעזר ברפרנסים לרישומים ולעבוד בצורה מדוייקת (ראה מיומנויות עבודה).

4. טיפוגרפיה יישור ועימוד
לגבי טיפוגרפיה, תמונות ואובייקטים מרכזיים הנמצאים יחד על הקנבס, אני תמיד אוהב ליישר אותם אחד בשני ולמצוא ביניהם את האיזון המתאים. אין אובייקט בעיצוב שנשאר ללא התייחסות ליישור שלו, כול אובייקט צריך להיות “מקושר” עם אובייקט אחר באיזושהי צורה וליצור קומפוזיציה. הכול צריך לעמוד ישר כמו במסדר צבאי. קווים ישרים. מדוייקים כדי לשדר עוצמה.

לגבי הטיפוגרפיה יש תורה שלמה. בגדול את המראה המכובד, הרשמי והאלגנטי נקבל יותר מפונטים סריפיים, פונטים מרובעים, חדים, מדוייקים וישרים מאשר פונטים “משוחררים”, עגולים, חופשיים וקופצניים.



5. מיומנויות עבודה
מיומנויות העבודה הן למעשה רמת הדיוק של הביצועים שלנו והם אלה הקובעים לבסוף אם הצלחנו לייצר עבודה נקיה, מספקת ואלגנטית דיה.

תארו לכם שקניתם חולצה ואז נפתח בה פתח כי לא תפרו אותה כמו שצריך, כפתור שפתאום החליט להשתחרר מהג’ינס, סימנים של לכה מטפטפת או שריטות על הארון/דלת חדשה שהזמנתם, מדף שתלוי עקום, או כל מני פאקים קטנים שאנשים ביצעו ללא המיומנויות המתאימות.

לכן, אם החלטנו לחתוך בד, נייר, עץ, ברזל או תמונה בפוטושופ, עבודת החיתוך חייבת להיעשות בצורה המדוייקת ביותר. אם החלטנו לצבוע, אז עבודת הצביעה חייבת להיעשות בצורה המדוייקת ביותר, אם החלטנו לאייר אז עבודת האיור חייבת להיעשות בצורה המדוייקת ביותר וכך הלאה לכל דבר אחר שנבצע.

אם אין לנו את הכישורים המתאימים אנחנו יכולים להיעזר במישהו אחר. אם אנחנו מתעקשים לבצע את המשימה בעצמינו ועדיין לא יוצא טוב, חוזרים על הפעולה שוב ושוב עד שמצליח (יכול לקחת גם חודשים ושנים אבל שווה את ההשקעה).

6. עבודה על הפרטים הקטנים
הפרטים הקטנים תמיד עוזרים להשלים את המראה לכן יהיה נכון וחכם לכבד אותם במלוא תשומת הלב. באדריכלות ועיצוב פנים הפרטים הקטנים יהיו הידיות לארונות, תאים לאחסון, פרזול למטבח, התחשבות בתאורה טבעית וכ”ו, בעיצוב חזותי הפרטים הקטנים יכולים להיות עיטורים קטנים שממלאים את החלל הריק, התייחסות לטקסטורה, שוליים, מרווחים או כל דבר אחר.




7. הגשה וניקיון
אם העבודה לא נקיה אני לא קונה אותה. אין דבר כזה מלוכלך. פשוט אין.
הרבה פעמים קורה (בלי כוונה) שהעיצוב מתלכלך או מתחיל לקבל מראה עייף, קודר וכבד. הדבר נובע בעיקר תוך כדי עבודה, נסיונות חוזרים ליצירת דברים חדשים שהסתבכו ולכלכו על הדרך, חוסר מיומנויות, אפקטים מוגזמים ועוד כל מני נסיונות לקצר את הדרך.

אם העבודה שלנו קיבלה תחושה “מרוחה” ו-“מלוכלת”, נהיה חייבים “לנקות” אותה עד קבלת תחושת “רעננות”. אם לא ניתן לנקות נצטרך להתחיל מחדש את הכול ולעבוד בדייקנות.

חשוב לי להדגיש שלוקח זמן עד שמצליחים להגיע למראה האלגנטי המתאים. זה קורה רק תוך כדי עבודה קשה ורק אחרי שהעיצוב שלנו יעבור כמה “גלגולים” (סקיצות). היו סבלניים.

אם אהבתם את הטיפים ורוצים עוד פוסטים כמו זה – אל תשכחו להצביע לייק כדאי שאדע. עד כאן להפעם.



5 תגובות על “7 טיפים איך לעשות עיצוב אלגנטי יותר – טיפים למעצבים גראפיים

  • 14/12/2013 at 13:21
    Permalink

    היי, מדריך/ מאמר מעולה!!
    בנוגע לסעיף האחרון. לא הבנתי. מלוכלך אתה מתכוון מבחינת טקסטורה? או משהו אחר. כי אם אתה מדבר על טקסטורת לכלוך או חספוס אני דווקא חושב שאתה טועה. זה יצר קצת מראה וינטג’.

    ממש נהנתי לקרוא!!

    Reply
    • המעצב
      18/12/2013 at 19:38
      Permalink

      “מלוכלך” הכוונה לערפל מרוח, כתמים שחורים דהויים וכל מני שיטים קטנים שלא טופלו נכון. אין בעיה עם טקסטורה מלוכלכת כל עוד זה נוצר בכוונה ויש על זה דגש נכון.

      Reply
  • 14/12/2013 at 13:22
    Permalink

    הטיפים שנתת הם אחד אחד נכונים מתומצתים היטב תוך כדי קריאה הזכיר לי הרבה פעמים שאני עובדת קשה קונים את זה כשאני מקצרת דרך ממש לא מקבלים את זה תמיד שאני מתחילה עבודה ועושה אותה בדייקנות יתרה ולאחריה בוחרת לעשות עוד דוגמא ללקוח שיותר “מרוחה” תמיד אבל תמיד הלקוח בוחר לקחת את העבודה היותר קשה שעשיתי הטיפים לעניין אתה ממש מוצלח בלהעביר שיעור ולהבין אותו על הצד הטוב ביותר תמשיך בדרך הזו זה עוזר המון תודה רבה

    נ.ב.
    הייתי מעוניינת שתכתוב קצת על שמירת קבצים דחוסים בכדי להגיש להדפסה משום מה לא מצליח לי לשמור אלה רק קבצים כבדים וברגע שאני מנסה להקטין הם מעוותים לי את העבודה אשמח אם תעזור ושוב תודה

    Reply
    • המעצב
      18/12/2013 at 19:38
      Permalink

      היי תודה נורית. לגבי בקשתך אני אשתדל :)

      Reply
  • 05/02/2015 at 09:23
    Permalink

    וואו אתה ממש מוכשר.. אני קוראת כבר הרבה פוסטים שהעלת ולומדת המון… תודה רבה

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *