איך לעשות הברקות בפוטושופ – מדריך פוטושופ

אפקטים טובים משפרים מאוד את מראה העיצוב שלנו. ככול שנצליח לחקות אותם טוב יותר, נקבל תוצאה טובה יותר. התוצאה כמובן נמדדת ע”י יכולות הביצוע שלנו ובזמן העבודה שנשקיע. חשוב לזכור שהפרטים הקטנים הם אלה שקובעים בסוף ויבדילו אותנו ממעצבים אחרים, לכן חשוב תמיד לבצע פינישים לפרוייקט ולהפוך אותו למשהו משלנו.

במהלך הזמן שנעדרתי מהבלוג, תמיד המשכתי לעקוב בפייסבוק אחר הבקשות שלכם… למרות שלא היה לי את הזמן להגיב או לעזור כפי שרציתי, ריכזתי את כל השאלות שלכם במחברת ואנסה לחבר מהם מאמרים שבטח יעזרו. (קצת באיחור, סורי, אבל תמיד טוב מאוחר מאשר אף פעם לא)

הפעם אני רוצה להראות לכם טכניקה ליצירת אפקט הברקה… אפקט מבריק יכול להכניס בשניות חיים לתוך העיצוב… העניין עם אפקטים והדברים האלה, שתמיד צריך לדעת איך לעשות אותם בנגיעות קטנות ובעדינות כדי שלא ישתלטו על כל העיצוב שלנו.

כדי שאוכל להמחיש את עניין ההברקות טוב יותר ולהראות טכניקה אחת שאני אוהב להשתמש בה, צירפתי למדריך הזה קובץ מקור שתוכלו להוריד ולפתוח אצלכם בפוטושופ כדי שנעשה את התרגיל ביחד.

בזמן שהקובץ יורד, כדאי להגיד שבעזרת אפקט הברקות אנחנו יוצרים אלמנט מבריק, שתורם לתחושה כאילו מדובר באובייקט יותר “ריאליסטי”, “חדש”, “מתכתי” ולכן יהיה טוב לשימוש (בגדול מאוד) בעיצובים הקשורים למוצרים טכנולוגיים (רכבים, מחשבים, אייפונים וכ”ו…) מה שמזכיר לי שאני כבר צריך לקנות לעצמי איזה רכב יד שניה, משהו קטן עם קצת סטייל עד שיהיה לי בוכטה של כסף לקנות את רכב חלומותיי נכון לעכשיו mini cooper s turbo. רק שתדעו שהמחיר של הרכב הקטן הזה שנת 2012 מתחיל מ- 200 אלף שקל… ועוד לא דברנו על אביזרים לרכב, ביטוח לרכב, צמיגים, תקלות, מוסכים ושמן.

בעבר, אם אתם זוכרים… ניסיתי להסביר קצת על עקרונות החומר בפוסט על אפקט זהב בפוטושופ אז אולי יהיה שווה אם תכנסו להתרעננות קצרה. בכל מקרה, במדריך הבא, אני אראה לכם את השיטה להפוך כל אובייקט “מלא בצבע אחיד” (solid color) לאובייקט “חי ומבריק” בעזרת טכניקה ממש קלה.בשפה המקצועית כשאנו רוצים להגיד שאובייקט מסוים “מלא בצבע אחיד”, אנו משתמשים במונח solid, שמתאר אובייקט בעל צבע אחיד “נקי” ו- “שטוח” ללא תוספות מיוחדות, מעברי צבעים ואפקטים עליו. כדי להדגים איך זה עובד… פתחו את קובץ המקור לתרגיל הזה שכולל בתוכו אובייקט של “דלת מכונית” צבועה בצבע שחור אחיד solid. זה מה שאתם אמורים לראות:

עם השיטה שנלמד היום, נהפוך את האובייקט “המת” הזה לאובייקט “חי” ונקבל את התוצאה הבאה:

שלב 01.

פתחו את קובץ הפוטושופ, פתחו את חלון השכבות (F7 במקלדת) וסמנו את  שכבת דלת המכונית. כעת, צרו מעליה שכבה חדשה ע”י לחיצה על “האייקון ליצירת שכבה חדשה” שנמצא בתחתית החלון.

שלב 02.

כעת ניצור מסכה מהירה בין השכבה החדשה לבין שכבת הדלת. כדי לעשות את זה כמו תמיד, נלחץ ונחזיק את מקש Alt בין חיבורי השכבות, כשסמן העכבר משתנה לשני עיגולים אחד בתוך השני, נבצע קליק בודד עם העכבר. (אחרי הקליק שימו לב לחץ שחור וקטן המורה שהשכבה נכנסה בתוך השכבה שתחתיה.) אם לא מצליח לכם מאיזושהי סיבה, בחרו בשכבה ולחצו על מקש העכבר הימני לפתיחת תפריט ובחרו באפשרות create clipping mask.

שלב 03.

כעת, כל מה שנכניס בשכבה החדשה שיצרנו, ישאר בגבולות צבע ה- solid של הדלת. כדי להכניס “חיים”, נתחיל בבחירה של כלי הסימון המלבני (Rectangular Marquee Tool) מסרגל הכלים. (M  במקלדת). לאחר מכן, הרימו את העיניים אל שורת המשימות וחפשו את האפשרות Feather. בתוך השדה שלו הכניסו את הערך 5px ולחצו על מקש ה- Enter במקלדת. בעזרת feather  אנחנו מטשטשים את גבולות הסימון שתיכף ניצור.

טיפ! להכנסת מספרים עדיף תמיד להשתמש במספרים שנמצאים בחלק הימני של המקלדת ובשימוש במקש ה-Enter הימני שלידם!

שלב 04.

כעת, ניצור את הסימון הראשון שלנו וניצור את ההברקה הראשונה. אנחנו תמיד מתחילים באלמנטים גדולים ונכנסים לקטנות. סמנו מלבן גדול מסביב לדלת.

שלב 05.

כעת, בחרו מסרגל הכלים בכלי הגרדיאנט (Gradient Tool) (G במקלדת או Shift+G). הרימו את העיניים אל שורת המשימות ובחרו במעבר הצבעים: צבע קדמי לצבע שקוף.

שלב 06.

עכשיו נשאר לנו רק לוודא שאנחנו אכן עובדים עם צבע לבן ויאלה לעבודה! נתחיל ביצירת מעבר הצבע הראשון או אפקט ההברקה הראשון. על משטח העבודה נמקם את העכבר בראש הסימון המלבני שיצרנו, נקליק, נחזיק ונגרור כלפי מטה עד חצי גובה הדלת. אפשר גם לצרף ולהחזיק עם העכבר את מקש shift  ליצירת קו ישר. ראו תמונה.

שלב 07.

עכשיו נחזור שוב פעם על הפעולה, רק שהפעם נמשוך מלמטה כלפי מעלה, שוב פעם עד חצי הדלת… בסיום, נבטל את הסימון המלבני ע”י בחירה חוזרת של כלי הסימון (M  במקלדת) ולחיצה בודדת במרכז הצורה על משטח העבודה.

שלב 08.

בשיטה הזאת עם סימון מלבני ועם שימוש בכלי הגראדינט אנחנו יוצרים מעברי צבע מ- צבע אחיד לבן – אל – צבע שקוף באיזורים שאנו רוצים, מה שנותן לנו “אפקט מבריק”. בצורה הזאת נמשיך ליצור עוד הברקות מכיוונים שונים. נמשיך ביצירת שכבה חדשה נוספת דרך חלון השכבות (F7 במקלדת).

גם את השכבה הזאת, כמו הקודמת, נכניס כ- “מסכה מהירה” ע”י החזקת מקש Alt  וע”י קליק בודד של העכבר בין חיבורי השכבות.

כעת אני שוב פעם בוחר בכלי הסימון המלבני (M  במקלדת) ומסמן מלבן צר יותר לכל אורך הדלת רק בחלק האמצעי. ראו תמונה.

שלב 09.

שוב פעם נבחר בכלי הגראדיאנט (G  במקלדת) ונחזור על יצירת מעבר צבע או “הברקה נוספת” מלמעלה למטה.

שלב 10.

הסיבה שהכנסו Feather  עם ערך של 5px  בתחילת המדריך היא, בגלל שרצינו לטשט את גבולות הסימון המלבני וליצור מעבר רך יותר באיזורים שהצורה נגמרת.

בשיטה הזאת, ניצור עוד שכבות חדשות ועוד סימונים ומעברי צבע במקומות שמתאימים לנו. ניתן גם להוריד את רמת השקיפות, ה-opacity  של כל שכבה וגם להתאים טוב יותר את ההברקה בעזרת אפשרות שינוי חופשי Free Transform (ctrl+T במקלדת).

שלב 11.

אתם גם יכולים לבצע סימונים אחרים, מלבנים, עיגולים או צורות חופשיות אחרות בעזרת כלי הלאסו ולמלא אותם שוב פעם במילוי צבע לבן שקוף.

עד כאן להפעם! סורי שאני לא ממשיך איתכם לשלב הפינישים… לפעמים עדיף שתזרמו גם קצת לבד : ) יאלה ביי!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *